×
Eye Tonuri de gri
Invert Mode Culori inversate
Link Linkuri subliniate
Keypad Navigare prin tastatură
Triangle Cursor negru
Triangle Cursor alb
Remove Circle Text mic
Add Circle Text mare
Refresh Resetare
Close Inchide

Servicii de turism rezilient și inovativ în Thuir, Franța

Comunicat de presă

17 iunie 2025

În perioada 11-14 iunie 2025, echipa proiectului „Turismul ca serviciu: o experiență la 360 de grade /TAAS” a participat la o vizită de studiu în regiunea Thuir, Franța.

În cadrul vizitei partenerii proiectului au prezentat progresul implementării activităților de studiere a bunelor practici în digitalizarea turismului și au discutat pașii ce urmează să fie întreprinși pentru îmbunătățirea strategiilor de dezvoltare a turismului în regiunile pe care le reprezintă.

Gazda evenimentului, Oficiul Intercomunitar de Turism „Aspres-Thuir” a prezentat experiența regiunii Thuir în promovarea potențialului turistic local.

Una dintre destinațiile turistice vizitate, satul Castelnou și castelul cu același nume, situat la poalele munților Aspre și fondat în secolul al 10-lea, este clasificată drept unul dintre cele mai frumoase sate din Franța. Programul vizitelor la Castelnou cuprinde diverse activități informative și recreative așa ca: zile medievale, ateliere în natură, plimbări și spectacole, vânătoare de comori, aperitivele viticultorilor, nopți înstelate etc. – Panourile cu QR-coduri, ghidurile audio pe telefoane și tablete (împrumutate gratuit la recepție), aplicații prin care personajele prind viață și povestesc istorii despre castel, sunt doar câteva din opțiunele prin care vizitatorii pot descoperi această detinație turistică.

Un alt exemplu de aplicare a inovației pentru promovarea destinațiilor turistice este cea a cramelor Byrth. Compania este cunoscută în întreaga lume datorită renumitei băuturi Byrth inventată de frații Simon și Palade Violet. Turul cramei surprinde vizitatorii prin patrimoniul industrial gigant (cel mai mare butoi de stejar din lume cu o capacitate de 1.000.200 de litri), o expoziție a posterelor din anul 1903, povestea familiei fondatoare și a companiei, spusă de-a lungul traseului pri intermediul noilor tehnologii.

Practicile aplicate în Thuir demonstrează că destinațiile turistice pot deveni mai atractive și mai accesibile, iar experiența turistică îmbunătățită prin utilizarea instrumentelor digitale.

Vizita de studiu a fost organizată în cadrul proiectului TAAS – Tourism as a Service, finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul programului „Interreg Europe”, care are ca scop dezvoltarea soluțiilor digitale inovative pentru îmbunătățirea politicilor regionale de turism.