Cum plătim și de ce trebuie să plătim pentru evacuarea gunoiului menajer
În ultimii ani, întreprinderea AVE-Ungheni a făcut tot ce se putea pentru a crea oportunități și modalități cât mai variate și mai comode de plată a facturilor pentru serviciile prestate.
Astfel, din acest an, toți cei care beneficiază de serviciile „AVE-Ungheni” SRL, pot să achite facturile în orice bancă din municipiul Ungheni. Atenție: pe lângă costul serviciului, vor achita și comisionul instituției bancare. Avantajul este că se poate de plătit factura și online.
La momentul de față, potrivit datelor oferite de „AVE-Ungheni” SRL, circa 20% dintre abonați au ales să utilizeze anume această modalitate.
Marea majoritate, însă, a cetățenilor, continuă să plătească facturile direct la casa întrerinderii, care se află în incinta Primăriei municipiului Ungheni, la parter. Aici nu se plătesc comisioane, iar oamenii pot să plătească pentru evacuarea guinoiului menajer și în avans, inclusiv pentru tot anul.
În municipiul Ungheni plata pentru facturile de la „AVE-Ungheni” SRL nu se percepe de către oficiile poștale.
Deci, unghenenii pot să aleagă doar între băncile comerciale, care sunt șapte la număr (Eximbank, MAIB (Moldova Agroindbank), Victoriabank, FinComBank, Energbank, OTP Bank (fosta Mobiasbank) și Moldindconbank), precum și la casa întreprinderii.
Beneficiarii serviciilor oferite de AVE-Ungheni din cele 12 localități rurale (Sculeni, Gherman, Floreni, Blindești, Petrești, Zagarancea, Semeni, Valea Mare, Morenii Vechi, Buzduganii de Jos, Buzduganii de Sus, Cetireni), cu care întreprinderea are încheiate contracte, pot plăti facturile la oficiile poștale din satele lor.
Reamintim că plata lunară pentru evacuarea gunoiului este de: 14 lei pentru persoană (la bloc) și 44 de lei pentru gospodărie (în cazul caselor la sol). Pentru pensionarii de limită de vârstă și invalizii de gradul I, care locuiesc în municipiul Ungheni și doar în case la sol, plata lunară este de 39 de lei – numai la prezentarea legitimației.
Stimați locuitori ai municipiului Ungheni, vă îndemnăm să plătiți facturile la timp, mai ales că există numeroase modalități de a o face. Foarte mulți ungheneni, peste 80%, dau dovadă de responsabilitate și plătesc pentru evacuarea gunoiului menajer regulat, fără întârzieri.
Din păcate, există persoane mai puțin responsabile, care aduc prejudiciu atât întreprinderii, cât și lor înșiși, căci, în cazul în care cineva a acumulat datorii (nu și-a plătit factura cel puțin timp de trei luni), intervine Compania „Incaso”, specializată în colectarea și recuperarea datoriilor. Astfel, compania respectivă va incasa din start minimum 100 de lei pentru prelucrarea și analiza datoriei, expedierea de notificări, discuții la telefon, ieșirea în teren etc. Dacă persoana care a acumulat datorii nu cooperează, va trebui să suporte ulterior multe alte costuri (taxa de stat pentru iniţierea procedurii de judecată, care este de cel puțin 135 de lei; costurile de reprezentare în judecată a avocatului, care sunt de minimum 2500 lei, indiferent de datorie) și tot așa mai departe.
La momentul de față, în vizorul Companiei „Incaso” se află 300 de locuitori ai municipiului Ungheni.
E mult mai simplu să plătești lunar între 14 și 56 de lei (în funcție de numărul de persoane dintr-un apartament) sau 44 de lei (pentru casele particulare) decât să fie pornită o procedură de recuperare a datoriilor, pentru care să plătești de cinci ori mai mult.
Fiecare dinte noi producem gunoi și e de datoria noastră să plătim pentru evacuarea acestuia de către o întreprindere specializată. Doar așa vom contribui cu toții la curățenia din oraș, dar și la protejarea mediului. Implicarea și responsabilitatea fiecăruia dintre noi este foarte importantă, dacă ne dorim să locuim într-un oraș curat, modern, cu servicii bine puse la punct.