ANUNȚ
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară “Ungheni” anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei de director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Ungheni”.
Informaţia privind condiţiile de desfăşurare a concursului o vedeți mai jos sau poate fi solicitată electronic pe adresa: adiungheni2025@gmail.com ori la numărul de telefon 069238405.
Persoană de contact: Nelli Stepan
Dosarele se depun personal la adresa Asociației: mun. Ungheni, str. Națională, nr. 7, biroul 501-502; sau prin email la adresa adiungheni2025@gmail.com până la data de 16 iulie 2025, ora 17.00.
INFORMAȚIA PRIVIND CONDIȚIILE DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI
- Asociația de Dezvoltare Intercomunitară “Ungheni”, IDNO 1024620011706, cu sediul în mun. Ungheni, str. Națională, nr. 7, tel. +37369238405, email adiungheni2025@gmail.com
- Denumirea funcţiei: Director
- Misiune:
Directorul reprezintă Asociația în relațiile cu statul, organizațiile și instituțiile naționale/internaționale, finanțatorii, alte persoane fizice și juridice.
Obiective:
Management general: asigurarea unei direcții strategice pentru întreaga Asociație, conform obiectivelor stabilite de Consiliul Asociației și Adunarea generală;
Coordonare și implementare: supravegherea și implementarea deciziilor Consiliului și hotărârilor Adunării generale, în cadrul activităților curente și a gestionării personalului angajat;
Supraveghere a contractului de delegare: monitorizarea și controlul derulării contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice, pentru asigurarea conformității cu reglementările și obiectivele stabilite;
Relații externe: funcționarea ca principal interlocutor al ministerelor, instituțiilor finanțatoare și altor organizații în programele de finanțare, contribuind la promovarea intereselor și obiectivelor Asociației;
Dezvoltare strategică: participarea la elaborarea și implementarea strategiei de dezvoltare a Asociației și a serviciilor publice, în colaborare cu Consiliul Asociației.
Colaborare și promovare: menținerea relațiilor de colaborare cu factorii implicați în strategiile și programele de finanțare, în vederea susținerii și promovării intereselor Asociației.
Sarcinile de bază ale funcției conform fișei postului:
- organizează și conduce activitatea Asociației, poartă răspundere pentru realizarea sarcinilor atribuite acestuia, utilizarea conformă a mijloacelor financiare, stabilește sarcinile și atribuțiile angajaților din cadrul Asociației;
- asigură executarea actelor normative care reglementează activitatea Asociației;
- organizează și implementează sistemul de control intern managerial în cadrul Asociației și poartă răspundere pentru administrarea bugetului și a patrimoniului aflat în gestiune;
- aprobă fișele de post ale angajaților;
- propune Adunării generale spre aprobare modificarea organigramei, efectivului-limită și a schemei de încadrare a Asociației, în limitele mijloacelor financiare disponibile;
- angajează și eliberează din funcție personalul Asociației, în conformitate cu legislația muncii;
- coordonează elaborarea, actualizarea și implementarea planului de activitate a Asociației;
- coordonează realizarea proiectelor și a programelor pe care Asociația le desfășoară;
- emite dispoziții, instrucțiuni, încheie contracte, aprobă evidența contabilă și dările de seamă;
- semnează dispoziții de plată, rapoarte financiare și alte documente cu caracter fiscal și financiar;
- aprobă, cu acordul Adunării generale, atragerea de mijloace financiare suplimentare necesare pentru asigurarea activității Asociației;
- asigură ținerea registrelor de activitate a Asociației;
- aplică sancțiuni disciplinare în conformitate cu legislația în vigoare;
- organizează activitatea de secretariat;
- asigură editarea, publicarea și distribuirea buletinelor informative;
- participă la elaborarea proiectului bugetului anual al Asociației;
- asigură ținerea evidenței contabile și statistice conform ordinii stabilite de lege;
- prezintă, la solicitarea Consiliului Asociației sau a Adunării generale, dări de seamă, rapoarte și note explicative privind activitatea Asociației, modul de gestionare a mijloacelor financiare, precum și alte informații privind activitatea Asociației;
- exercită alte atribuții operațional-manageriale;
- decide asupra tuturor chestiunilor care nu constituie competența exclusivă a altor organe ale Asociației.
- Condițiile de participare la concurs.
- La funcția de director al Asociației poate candida persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
- este cetățean al Republicii Moldova;
- deține diplomă de studii superioare de licență sau echivalentul acesteia;
- deține experiență în administrarea unei persoane juridice și/sau în coordonarea proiectelor de dezvoltare;
- nu are antecedente penale;
- nu este supusă unei măsuri de ocrotire judiciară.
- La funcția de contabil-șef al Asociației poate candida persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
- a) este cetățean al Republicii Moldova;
- b) deține diplomă de studii superioare cu profil economic-financiar;
- c) are experiență de lucru de cel puțin 3 ani în domeniul contabil.
- Dosarul va conține următoarele documente:
- cererea de participare;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- documentele ce atestă experiența profesională (certificate privind activitatea profesională sau alte documente confirmative);
- curriculum vitae în format Europass;
- prezentarea a 1-2 referințe/referințe profesionale;
- conceptul de dezvoltare a Asociației, care va reflecta viziunea candidatului asupra direcțiilor principale de dezvoltare ale Asociației (nu va depăși 5 pagini);
- cazierul judiciar.
- Bibliografia concursului.
Cadrul legal și normativ
1. Constituţia Republicii Moldova adoptată la 29.07.1994, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 1 din 12.08.1994.
2. Legea cu privire la asociațiile de dezvoltare intercomunitară nr. 17/2023, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 75-78 din 07.03.2023.
3. Legea privind administraţia publică locală nr. 436 din 28.12.2006, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 32-35 din 09.03.2007.
4. Legea privind delimitarea proprietăţii publice nr. 29 din 05.04.2018, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 142-148 din 04.05.2018.
5. Legea serviciilor publice de gospodărie comunală nr. 1402-XV din 24.10.2002, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr.14-17/49 din 07.02.2003.
6. Legea privind serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 303 din 13 decembrie 2013, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. nr. 60-65 din 14.03.2014.
7. Hotărârea Guvernului nr. 609/2023 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 17/2023 cu privire la asociațiile de dezvoltare intercomunitară
- Data-limită de depunere a dosarelor: 16 iulie 2025.
- Modalitatea de depunere a dosarelor:
Dosarele se depun personal la adresa Asociației: mun. Ungheni, str. Națională, nr. 7, biroul nr. 501-502; sau prin email la adresa adiungheni2025@gmail.com .
- Persoana responsabilă de oferire a informațiilor suplimentare și de primirea dosarelor de concurs: Nelli Stepan, telefon de contact: 069238405