Primăria municipiului Ungheni anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de Specialist probleme juridice
Scopul şi sarcinile de bază ale funcţiei:
– Asigurarea legalităţii actelor emise de către Consiliul Municipal Ungheni şi Primar;
– Întocmirea şi vizarea proiectelor de dispoziţii şi decizii cu caracter normativ;
– Reprezentarea autorităţilor locale, în modul stabilit de lege, în faţa organelor de judecată, arbitrare, procuratură, poliţie şi altor organe şi organisme, precum şi a persoanelor fizice şi juridice, conform sferei proprii de atribuţii şi competenţe, abilitărilor şi cerinţelor imperative ale legislaţiei în vigoare;
– Examinarea şi vizarea contractele pe care Primăria Municipiului Ungheni le încheie cu diferiţi agenţi economici;
– Monitorizarea executării hotărârilor judecătoreşti rămase definitive în cauzele pe care le-a instrumentat;
– Acordă asistenţă juridică personalului din cadrul Primăriei;
– Executarea în termen a petiţiilor parvenite de la cetăţeni, legislaţiei privind etica funcţionarului public, actelor normative în vigoare;
– Îndeplineşte şi alte atribuții, în limita competenţei sale, prevăzute de lege sau încredințate de conducerea entității.
Condiţii de participare la concurs:
Condiţii de bază
– deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
– cunoașterea limbii de stat;
– neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
– neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice.
Cerinţe specifice
– studii superioare în domeniu (juridice);
– cunoaşterea obligatorie a calculatorului (Excel, Word, etc.);
– atitudine responsabilă faţă de obligaţiunile de serviciu.
Documente ce urmează a fi prezentate:
– Formular de participare tipizat*;
– copia buletinului de identitate cu confirmarea cetăţeniei RM;
– copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de perfecţionare profesională şi / sau specializare;
– copia carnetului de muncă;
– certificat medical**;
– cazierul judiciar.
Data limită pînă la care poate fi depus Dosarul de concurs:
Persoanele interesate vor depune documentele necesare până pe data de 15.07.2022, ora 17:00, la Comisia de organizare a concursului, pe adresa: mun. Ungheni, str. Naţională 7, biroul 401, tel: 0236 23181.
Persoana responsabilă de primirea documentelor şi oferirea informaţiilor suplimentare: Tudor Gavriliuc, secretarul Consiliului Municipal Ungheni.
Bibliografia concursului:
Acte normative în domeniul administraţiei publice, serviciului public
– Constituţia Republicii Moldova
– Legea nr. 436 – XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală;
– Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
– Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
– Legea nr. 16-XVI din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
– Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
– Legea nr. 90-XVI din 25.04.2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;
– Legea nr. 271-XVI din 18.12.2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice;
– Legea nr. 435 – XVI din 28.12.2006 privind descentralizarea administrativă;
– Legea nr. 764 din 27.12.2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova.
– Legea cu privire la actele normative nr. 100 din 22.12.2017
– Legea nr. 270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Acte normative în domeniul de specialitate
– Codul civil nr. 1107 din 06.06.2002;
– Codul de procedură civilă nr. 225 din 30.05.2003;
– Codul muncii nr. 154 din 28.03.2003;
– Legea contenciosului administrativ nr. 793 din 10.02.2000.
– Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116 din 19-07-2018.
________
* Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante poate fi găsit pe pagina web sau solicitat la sediul primăriei, biroul 401.
**Certificatul medical se va obţine de la medicul de familie şi se îngegistrează la IMSP CMF, conform legislaţiei.